Pages

Followers

Tuesday, September 7, 2010

Perjalanan Ramadhan 2010..


wah.. title entry je dah menampakkan betapa panjang nyer aku nak tulis.. =)) ekcelit akla panjang mane...nak hapdet sesikit je peristiwa² bagi merekod Ramadhan Al-Mubarak kali ni... nyehnyehnyeh...

1. Puasa kali ni dah bertiga.. seronok sangat sbb time berbuka dah ada orang tolong buat kacau.. lagi² dia dh menjalar satu rumah.. pantang nampak murtabak ke.. samosa ke..dia same sebok soh ayah ngan ummi tolong kunyahkan.. tulah Adelia... huhu..

2. Aku kene bengkak gusi almost a week.. giler kentang.. muka sampai senget.. niat di hati nak berpuasa penuh Ramadhan kali ni.. apakan daya aku hanya merancang :( sesungguhnya sakit gigi kali ni sangat dasyat menyebabkan aku terpaksa menelan painkiller utk sela masa tertentu.. :(

3. Tertinggal flight nak balik Kedah on 28 August :(( masa tu puasa ke baper ek.. mmg giler kentang ekstrim la..bertiga.. me, ayah..adelia.. naik teksi.. naik STAR LRT...naik PUTRA LRT.. naik bas ke LCCT..sampai² counter check in closed..huwaaaaaaaaa... melantak mcd kol 8 lebih sbb dok rushing tak sempat beli apa² utk berbuka lam bas :( dah sudah melantak.. teruskan perjalanan semula.. LCCT bus.. PUTRA LRT.. STAR LRT>. last² naik bas apa tah balik kedah kol 11.45mlm.. dalam bas la baru rehat.. sampai kedah dah pagi.. huwaaa.. tapi seronok jugak sbb Adelia merasa semua dalam satu malam.. even dia dah pon singgah kat R&R Sg Perak kol 3 pagi wat bising =))

4. Ari ni plak nak dijadikan cerita aku nak kluarkan duit untuk bayar supplier kuih... gi Alliance bank.. utk withdraw CIMB akaun.. skali tu tunggu punya tunggu punya tunggu duit tadak kluar.. akaun pulak ada deduction.. tension btol!!!! nak raya dah ni... mmg menguji kesabaran... perjalanan aku kos dia tak tau lah nak kata... OFIS >> TOL SUNWAY >>ALLIANCE BANK >> TOL SUNWAY >> OFIS... bila cek akaun CIMB aku deducted... OFIS >> TOL SUNWAY >>ALLIANCE BANK >> CIMB BANK >>ALLIANCE BANK >> TOL SUNWAY >> OFIS.. mak aiiihhh... mencabar betol la.. sabar eila..sabar..

ni 2 3 hari lagi nak raya...aku pasti ada lagi dugaan akan datang... sesungguhnya yaAllah.. berikanlah hambaMu ini sedikit kesabaran kerana aku hanya manusia hina yg mmg pantang di bakar sikit..apinya mengalahkan simbah petrol segelen.. huaaaaaaa....

No comments:

Post a Comment