Pages

Followers

Tuesday, August 3, 2010

Niat dan keinginan..

Cewahhhhhhhh...tajuk entry takley blah~! =))
sebenarnya pagi ni aku terfikir... aku beruntung ada laki yg tak berapa fussy..
dia paham lah jugak kadang aku penat.. betapa bersyukurnya...
tapi tetiba rasa tak adil pulak pada dia... huhu~

Napa tak adil?? hehe.... actually lately aku terasa sangat² penat waktu malam... bukan ku buat²... tapi rasa badan ni lemaaahh sangat... :( nape ek... hmmm... maybe sbb preggy ker? tapi tu bukan alasan...dulu preggy adelia..aku rajin sangat.. penat jugak..tapi rajin la... huhu~

Malam tadi aku masak daging kicap rempah.. aku masak nasik 2 pot.. selalu 2 pot tu untuk 2 orng.. tapi lately aku tak lalu makan malam sbb rasa cam tekak aku kembang nak muntah je.. so aku biar dy makan sorang... lauk licin..nasik tinggal sikit.. aku happy :) tapi tetiba dy kata.. " tak cukop... :( lapar lagi... :( " alahaaiii kesiannyer la aku dengar... tapi masa tu aku dah mamai..badan dah melayang..dy tgk aku.. aku kata takpelah aku masak..nak makan apa? aku tanya... dy tengok aku longlai lemah gemalai..dia pon kata..dah la..gi lah tido...dalam hati aku tau sbenarnya dia mesti nak makan jugak... tapi dia kesian tgk bini dia.. hmmm... terima kasih sayang (feeling jap...huhuu)

pagi ni dy tanya... breakfast apa eh my? erk... my tak buat breakfast la dy :( lagi skali aku kecewakan laki aku huwaaaaa :(( sedihla.... jadiknya ari ni pegi keje aku pk dan pk dan pk...
pasni aku kalo tak larat pon kene paksa badan jugak... dah tanggungjawab isteri kan.. sementara laki suka makan air tangan kita.. baik amik peluang.. jgn sampai dia dah mencari kat luar.. snediri lah mau ingat...huhu~

Jadi dengan ini... aku dah berniat.. and aku ingin buat benda² akt bawah ni demi suamiku dan anak² :P

1. sediakan breakfast.. dy suka nasik goreng.. tapi kalo tak larat goreng nasik pon rasanya kalo sekadar gorengkan telur ngan daging burger utk dia, mesti dia dah cukup happy... huhu~

2. dinner - mmg slalu masak la...tapi selalu jugak malas datang and time ader duit rasa nak beli jek..ahahaha... tapi sbb dy suka makan kat umah.. my akan try untuk tak beli lagik...huhu~

ape lagi ek.. basically sumer pasal masak la... huhuh.. moga aku dapat improve sikit la pasni..huhu~


No comments:

Post a Comment